روش های اجزای محدود و تفاضلات متناهی تطبیقی ترکیبی برای مساله های پراکندگی معکوس

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی شاهرود - دانشکده علوم ریاضی
  • نویسنده مریم جوکار
  • استاد راهنما علی مس فروش
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

برای مدل سازی معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی، در حالات ‎?‎ و ‎?‎ بعدی، کارایی روش از نظر اجرایی و به خصوص حافظه ی موردنیاز، اهمیت بسیاری دارد. ‏از سویی‏، در بسیاری از کاربردهای معادله ی موج، فقط بخش کوچکی از دامنه ی محاسباتی‏،‎‎ پیچیده است و به گسسته‎ سازی پیچیده، نیاز دارد درحالی که، ناحیه بزرگی از دامنه ی محاسباتی، با شبکه دکارتی ساده، گسسته می شود. به همین دلیل در این پایان نامه، روشی ترکیبی ارایه می شود که انعطاف پذیری روش عناصر متناهی را با کارایی روش تفاضلات متناهی، ترکیب می کند؛ به عبارت دیگر‏، دامنه به دو بخش‏ تقسیم می شود‏، در بخش هایی از دامنه که هندسه، ساده است از روش تفاضلات متناهی و در بخش های پیچیده تر، از روش عناصر متناهی، استفاده می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تقریب های تفاضلات متناهی برای حل عددی مسائل معکوس سهموی

هدف این پژوهش، به دست آوردن طرح های تفاضلات متناهی با مرتبه دقت بالا برای معادله دیفرانسیل جزئی معکوس سهموی است. با حل کردن چنین معادله ای پارامتر کنترل مجهول را به دست می آوریم. به همین منظور طرح های تفاضلات متناهی صریح، ضمنی، کرانک-نیکلسون و کراندال را در نظر گرفته و مرتبه دقت و ناحیه پایداری آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه با استفاده از تابع تبدیل معادله دیفرانسیل جزئی را تغییر دا...

15 صفحه اول

حل مسائل معکوس با استفاده از روش های تفاضلات متناهی

در این پایان نامه مسائل هدایت گرمایی معکوس بررسی می شوند. در این مسائل علاوه بر تابع اصلی مجهول در معادله گرما، مجهول دیگری نیز وجود دارد. برای حل این مسائل معکوس از یک شرط اضافی در یک نقطه داخلی از ناحیه مفروض مسأله استفاده می شود. با استفاده از روش های تفاضلات متناهی به حل این مسأله می پردازیم و سپس پایداری و دقت هریک از روش ها مورد بررسی قرار می گیرد.

15 صفحه اول

روش تفاضلات متناهی در حل مساله ی معکوس برای مشخص کردن تابع کنترل از یک معادله با مشتقات جزئی سهموی

با به کار بردن دو تبدیل معکوس پذیر به حل عددی یک مساله ی هدایت گرمایی معکوس می پردازیم. در این روش ابتدا مساله ی مورد نظر را استاندارد نموده و با استفاده از چند طرح تفاضلات متناهی به حل عددی مساله ی استاندارد شده می پردازیم.در نهایت با استفاده از چند مثال این روش ها را با هم مقایسه می کنیم.

15 صفحه اول

ارائه الگوریتمی ترکیبی برای شبیه‌سازی برش بافت نرم با استفاده از روش اجزای محدود

شبیه‌‌سازی بی‌درنگ برای نشان دادن رفتار واقعی بافت نرم به مدل‌های بیومکانیک دقیقی نیاز دارد که دارای محاسبات سریع باشد. این مدل‌ها در خدمت کاربردهایی از جمله تشخیص پزشکی، برنامه‌ریزی و آموزش جراحی است. یکی از چالش‌ها در شبیه‌سازی عمل جراحی، برش بافت نرم است که به تغییرات ساختار هندسی و مش‌بندی مجدد عناصر در زمان بصورت آنی نیاز دار...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی شاهرود - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023